دوشنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۸ ساعت 9:48 توسط امید مقدس |
![ساخت پروفایل تجاری برای اینستاگرام](https://static.dezeen.com/uploads/2018/06/Instagram-design-guide_dezeen_2364_col_0.jpg)
اما واقعا مزیتهای یک حساب تجاری اینستاگرام چیست؟
بیزینس پروفایل اینستاگراممزیتهای زیادی نسبت به یک پروفایل شخصی اینستاگرام دارد، در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنم.
۱-در پروفایل تجاری اینستاگرام دکمههای تماس با ما، ارسال ایمیل و مشاهده آدرس در صفحه شما فعال میشوند و کاربران میتوانند با لمس این دکمهها ارتباط بهتری با شما داشته باشند و دیگر مجبور نیستید که همه اطلاعات را در قسمت توضیحات بگنجانید.
۲-در پروفایل تجاری اینستاگرام شما به آمار و اطلاعات خوبی از پیج خود دسترسی دارید، آماری از قبیل اینکه چه تعداد نفر پروفایل شما را مشاهده کردهاند، پستهای شما چندبار دیده شده اند، چه تعداد نفر مختلف پستهای شما را دیدهاند و …
۳-تبلیغ در اینستاگرام، احتمالا اطلاع دارید که اینستاگرام درآمدش را از تبلیغاتش به دست میآورد، اگر شما هم قصد دارید مخاطبان هدف خود را با استفاده از قابلیت تبلیغ در اینستاگرام هدف بگیرید باید بدانید که این قابلیت تنها در پروفایل تجاری اینستاگرام فعال است.
چطور پروفایل اینستاگرام خود را به یک بیزینس پروفایل تغییر دهیم؟
در ادامه مرحله به مرحله پیش میرویم و یک حساب شخصی اینستاگرام را به یک حساب تجاری اینستاگرام تبدیل میکنیم.
۱-به حساب شخصی خود در اینستاگرام بروید و در صفحه پروفایل خود قرار بگیرید.
۲-آیکون سه نقطه یا همان Options را لمس کنید.
۳-گزینه “Switch to Business Profile” را انتخاب کنید.
۴-در این قسمت اینستاگرام از شما میخواهد که یک پیج فیسبوک را به اینستاگرام خود معرفی کنید، لازم است که شما ادمین این پیج فیسبوک باشید. اگر در فیسبوک پیج ندارید لازم است که یک پیج بسازید.
۵-برای کسبوکار خود یک دستهبندی انتخاب کنید. یعنی مشخص کنید که کسبوکار شما چه نوع کسبوکاری است، آموزشی، فروشگاهی، در حوزه سلامتی و …
۶-راههای ارتباطی با کسبوکارتان را وارد کنید، شماره تماس، ایمیل و آدرس، حداقل یکی از این موارد را باید پر کنید.
تمام شد، تمامیمراحل برای تبدیل یک حساب شخصی اینستاگرام به یک بیزینس پروفایل همین مراحل بودند. در ادامه، اینستاگرام ویدیویی را در مورد قابلیتهای بیزینس پروفایل اینستاگرام معرفی میکند.
استفاده از Instagram insight در بیزینس پروفایل اینستاگرام
همانطور که اشاره کردم، یکی از مزیتهای حساب تجاری اینستاگرام این است که آمار خوبی از وضعیت پیج و پستهای شما در اختیارتان قرار میدهد. برای مشاهده این آمار در صفحه پروفایل خود قرار بگیرید و در قسمت بالای صفحه آیکونی که شبیه به نمودار است را لمس کنید.
پس از لمس این گزینه وارد صفحه جدیدی میشوید که از سه بخش تشکیل شده است.
بخش اول: Activity
در این بخش دو عدد را به شما نشان میدهد، عدد اول مربوط به reach است، یعنی چه تعداد اکانت اینستاگرام پستهای شما را دیدهاند(از زمان فعال سازی بیزینس پروفایل تا به حال) و عدد دوم مربوط به impression است، یعنی پستهای شما تا به حال چندبار دیده شدهاند( از زمان فعال سازی بیزینس پروفایل تا به حال)
بخش دوم: Content
در این بخش تمام پستها و استوریهای شما به همراه میزان دیده شدن آنها( impression) نمایش داده میشوند.(از زمان فعال سازی بیزینس پروفایل تا به حال)
اگر تبلیغی هم برای پستهای خود انجام داده باشید در همین صفحه و در قسمت promotions نمایش داده میشود.
بخش سوم: Audience
این بخش اطلاعاتی را در مورد دنبالکنندگان یا همان مخاطبان اینستاگرام شما در اختیارتان قرار میدهد، این بخش از یک هفته بعد از فعال سازی بیزینس پروفایل قابل استفاده است.
خلاصه
پروفایل تجاری اینستاگرام یا همان بیزینس پروفایل برای افرادی که از اینستاگرام برای کسبوکار خود استفاده میکنند بسیار مناسب است. مزیت بیزینس پروفایل اینستاگرام این است که هم دکمههایی برای ارتباط بهتر مخاطبان در پروفایل شما قرار میگیرد و هم آمار و اطلاعات خوبی از صفحه و پستهای شما در اختیارتان قرار میدهد.
اگر کسبوکار شما در اینستاگرام فعال است توصیه میکنم که یک پروفایل کسبوکارتان در اینستاگرام را به یک بیزینس پروفایل تغییر دهید.